Super Bowl 2013 – Reklamné sklamania?!

4. februára 2013
Super Bowl 2013 – Reklamné sklamania?!

Super bowl – dve tak jednoduché slová, ktoré marketérom a reklamným pojedačom vyčaria obrovský úsmev 🙂

Reklamné spoty, to jediné ich v skutočnosti zaujíma. Čo tam po futbale :). Po piatich mesiacoch ťažkej driny športovcov, prišiel rad na marketingovú elitu, ktorá sa pokúša v 30 a viac sekundových spotoch upútať niečo cez 150 000 000 divákov. Výzva je to naozaj lákavá, ale…. Na to,  aby ste dostali podobnú príležitosť, musíte mať 2 veci:  Markeťák, bohatého klienta a klient dobrého markeťáka.

V súčastnosti sa všetci predbiehajú v tom, kto ako prvý zostaví rebríče k „naj“ reklámných spotov posledného ročníka.

1 sekunda = 126 667 dolárov

Chápem lákavú stránku tejto témy a to najmä, keď si zoberiete, že každá 1 sekunda reklamného spotu stála v tomto roku približne 127 000 dolárov.

Neviem ako vás, ale mňa zaujíma aj opačná vec:

Ktoré z tohtoročných reklám, za tento „luxusný“ čas vyhodili peniaze?

1. Stop Knocking- Ani neviem prečo, ale toto jedna z tých reklám, kde mi chýba nejaká hlbšia myšlienka. Ale zas nemožno sa tomu čudovať, keď si totiž všimnete, tak ani na YouTube nie je možné pridávať komentáre k videám od tohto autora. Žeby komunikačná stratégia? 🙂

2. Calvin Klein – Jedno z tých videí, po ktorom si poviete, wtf?! Čo tým chcel autor vlastne povedať?

3. Mercedes-Benz – Je až zarážajúce, že popri vydarenej reklame v podaní Mercedesu, dokážu vypustiť aj takúto wtf?! verziu.

Konečný účet za vyhodené peniaze: 20 266 720 dolárov. Boom!

Všetky odvysielané reklamy nájdete v tomto zozname

4 Komentáre

  • kuko

    4. februára 2013 at 20:40

    myslíš že sú to vyhodené peniaze vzhladom na to že dnes nečítam na slovenských blogoch o ničom inom ? ha, a keby len slovenských 🙂

    1. Smoliak

      4. februára 2013 at 20:44

      No ja to beriem skôr z toho pohľadu, že keď už idem napchať milióny za reklamný čas tak si dám záležať aj na „posolstve“ samotnej reklamy a samozrejme aj na jeho spracovaní 🙂 Tieto mi prídu jednak na veľkosť firmy Mercedes alebo CK dosť prvoplánové a nepodarené 🙂 tú prvú spomenutú firmu nepoznám, ale jej celkový postoj aj ku komentárom zaváňa tak trochu lowcostom 🙂

      1. kuko

        4. februára 2013 at 20:50

        Na jednej strane máš asi pravdu na druhej reach je obrovský , či pustíš „shit“ alebo uplnu bombu

        1. Smoliak

          4. februára 2013 at 21:09

          nj.. pre zaujímavosť by bolo dobré vyhodnotiť dopad na predaje napr. 😉

Pripojte svoj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Predchádzajúci článok Novší článok